vrijdag 13 mei 2011

Eurovisie Songfestival

Jawel, het Eurovisie Songfestival is weer van start gegaan. Afgelopen dinsdag hebben zich enkele landen naar de finale gezongen. Ik heb het niet gezien en geen idee of ik wat gemist heb. Al jaren kijk ik niet meer omdat Nederland nooit door de halve finale komt, hoe mooi de liedjes ook waren. Vorig jaar vond ik het eerlijk gezegd geen succes, Sieneke zal een prima meid zijn maar het liedje was TE Nederlands en totaal ongeschikt voor het songfestival. Ik vraag me af wat voor soort lied we door wie moeten laten zingen willen we überhaupt een kans hebben om door te stoten naar de finale. Nee, het Songfestival is al jaren een grote kliek van vriendjes politiek waar het woord eerlijkheid ver te zoeken is. Vanavond was het de beurt aan de 3 J's, het klonk leuk maar of ze het gaan redden... ik vraag het me af. Alle liedjes zijn nu geweest en het stemmen is in volle gang. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om mijn zuur verdiende euries te verkwanselen aan een stem voor welk lied dan ook. Er waren soms leuke dingen te zien en te horen maar hier zit echt de winnaar niet tussen. Misschien komt het omdat we het vertrouwen in het Eurovisie Songfestival kwijt zijn. Als ik daar een paar huppelende pino's rond zie stampen die nog het meest weg hebben van de KKK in een kabouter Plop sausje dan vraag ik mij sterk af waar hier kwalitatief het hoogtepunt lag, het topje van de puntmuts? Tot mijn grote verdriet probeerde Dana International wederom een gooi naar de titel, sorry ik vond het helemaal niets. Z was vergeten uit haar gevlochten mandje te stappen. Zo kwam Letland op de proppen met twee jongens die hun laatste noten er erg vals uit wisten te persen, tenen krommend! In vele huiskamers komen de lijstjes op tafel en wordt er menig euro vergokt, wie zien we aanstaande zaterdag terug in de finale? Laat ik de uitslag maar aanzien, mijn avond is toch al verpest.

Jan Smit is er klaar voor, laat het stemmen maar beginnen zou ik zo zeggen. Na een redespannende vijf minuten hebben we het weer gepresteerd! Nederland heeft het niet gehaald tot de finale, aaaaaaahhh wat jammer nou. Wordt het niet eens tijd om de stekker eruit te rukken en nooit meer zoveel geld te pompen in dit soort walgelijke verlakkerij? Het is nu voor eens en voor altijd over en sluiten, ik kijk echt nooit meer naar het Eurovisie Songfestival, het is genoeg, klaar over en uit... vanuit Dusseldorf wensen wij u een goedenavond, vanaf mijn bank zeg ik auf wiedersehen maar nooit meer bij het Songfestival.

Aangezien blogspot een storing had kon ik deze blog nu pas plaatsen, sorry for that!

Tot de volgende wonder


1 opmerking:

  1. #js waren om te janken, en jan Smith ook...inderdaad de stekker eruit!

    BeantwoordenVerwijderen