zondag 8 mei 2011

Moederdag

Ik hoor de vogels al fluiten, het huis is nog in diepe rust. Was het vandaag nou moederdag of... Laat ik me nog maar eens omdraaien, als het echt moederdag is dan hoor ik het vanzelf. Met een blik op de wekker mag ik niet verwachten dat ze al druk in de keuken bezig zijn met mijn ontbijtje. Toch hoor ik beneden al wat gerommel, wie is er hier zo vroeg wakker? Mijn meisjes waren vroeg wakker, gewoon omdat ze de avond daarvoor vroeg naar bed zijn gegaan. Na een uurtje draaien ben ik mijn matras eigenlijk zat en wil ik naar beneden, de blaas staat ook op springen al wil ik hun verrassing niet verpesten. Zogenaamd weet ik van niets en dat al voor zo'n twee en twintig jaar, geduld hebben mamsie. Sorry, ik kan het niet meer ophouden en strompel de trap af met wat meer lawaai dan normaal. 'Goedemorgen mam, ben je nu al wakker?' 'Ja, ik ben een beetje klaar met slapen, mag ik al beneden komen?' Vanuit de keuken hoor ik een nee als antwoord en de oudste bonjourt me weer naar boven, ga nog maar fijn een beetje slapen. Ja leuk, ik heb echt geen slaap meer maar ok, ik ga nog wel even nepslapen en wacht (on)geduldig af tot wat er komen gaat. In de kast liggen de afbakbroodjes en een pakje roomboter, zouden ze de hint snappen?

Daar hoor ik wat gestommel, snel doe ik mijn ogen dicht. 'Hey mam, ben je al wakker of lig je nog te slapen' fluistert mijn jongste meisje. 'Nee mama was al wakker maar mijn ogen branden nog zo'. Door de tranen heen zie ik op een blauw plastic bordje twee witte bammetjes liggen, daartussen echte roomboter en een gebakken ei met een beetje zout. 'Wil je ook nog een kopje thee?' Dat sla ik niet af, dus ik bestel een beker rooibos karamel thee en begin aan de bammetjes. Jammer, ze heeft de voorgebakken broodjes niet gevonden, dan eet ik dit maar. Heel typisch, mijn kids zijn niet gek op boter en dat is te merken. Als je een gebakken ei op een boterham legt zonder boter dan wordt de bam droog. Nu mis ik wel mijn kopje thee, mijn god wat is die bam droog zeg! Niets om mee weg te spoelen dus besluit ik naar beneden te gaan, nu is het genoeg. Beneden aan gekomen zit de jongste telg voor de buis naar een vaag kinderprogramma te kijken en in de keuken is de waterkoker alweer bezig met afkoelen. Als ik niet naar beneden was gegaan had ik de thee nu nog niet gehad. Het lijkt nu alsof ik alleen maar klaag, zo bedoel ik het niet. Wat ik elk jaar subtiel door laat schemeren is dat een ontbijt op bed echt niet hoef. Vannacht lig ik op de kruimels en het smaakt me niet als ik net wakker ben. Nee, geef mij maar een gezellig gedekte tafel waar al het lekkers op ligt zodat we gezamenlijk kunnen genieten van een heerlijk ontbijt. Een megagroot cadeau hoeft ook niet voor mij, wat ben ik al die jaren blij gemaakt met zelfgemaakte cadeautjes. Van een juwelenkistje tot een zelfgemaakte broche van strikjes pasta die prachtig geverfd was. Nu ze tieners zijn is er van zelfgemaakte cadeautjes geen sprake meer, nu krijg je een cadeauverpakking met daarin een heerlijke douchgel, zeep, schuurspons, scrub en bodylotion. Ik moet zeggen het ruikt heerlijk! Toen ik vanavond nog even naar mijn dinnetje ben gegaan kreeg ik nog iets leuks. Omdat Joanne en ik het vandaag druk hebben gehad kregen we nog een heerlijk maskertje, is dat niet lief? De gedachten achter een cadeau is vaak veel leuker dan een duur cadeau. Kids en hubby, ik ben heel blij dat jullie in mijn leven horen, zonder jullie was het leven maar saai al zeg ik soms iets heel anders! Ik hou van jullie lieve schatten!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten