zaterdag 7 mei 2011

Hooikoorts

Ja hoor, het is weer zover; mamsie heeft weer hooikoorts! Nadat de berk in onze voortuin was uitgebloeid hoopte ik dat het een stuk minder zou worden, niets is minder waar. Ik lek op het moment uit ogen en neus, het is gewoon niet normaal meer. Als ik in de spiegel kijk zie ik een opgezwollen gezicht, vooral rond de ogen. Ik zie eruit om door de plee te trekken, werkelijk waar! Nadat ik gisteren al een geblesseerde schouder heb opgelopen van het hoesten hebben mijn ogen op het moment besloten om alleen maar te tranen en vooral te branden. Van de huisarts heb ik van alles gehad, druppels voor de ogen, spray voor de neus, pilletjes tegen weet ik veel wat voor pol, niets helpt. Ik ben ten einde raad, wat kan ik er nu nog aan doen om er niet uit te zien als een omgewaaid tramhuisje? Vandaag ben ik bewust binnen gebleven, geen zon voor mij en zeker niet in de buurt van pollen. Vandaag heb ik besloten om mezelf rustig te houden, lekker op de bank en filmpjes kijken. Wat moet je anders doen met dit veel te droge weer? Ik had nog wat last van de schouder en die heb ik ook gelijk maar wat rust gegund. Daar had ik gisteren een megapil voor geslikt, leuke bijwerking is dat ik zo stoned als een garnaal de wereld in kijk, nou ja kijk. Ik zie de hele wereld aan voor een doedelzak en er komt geen normaal woord over mijn lippen. Het lijkt wel of ik de hele avond aan de zuip ben geweest, half dichte ogen en praten met een dubbele tong. Gisteren kwamen vrienden de salontafel brengen, ik moest enorm veel moeite doen om mijn bijna dichte ogen open te houden. Het hoesten heb ik over gehouden aan de airco op ons werk. De lokalen zijn niet groot en snel warm, zeker als de leerlingen gaan f:öhnen en dan zet ik de airco aan. Zodra je het lokaal uit stapt is het warmer, ook als je naar buiten gaat. Je komt weer binnen en hups de airco gaat weer aan. Dank je lieve leerlingen, ik ben dus ook nog eens snip verkouden!

Het valt ook niet mee werken in de warmte maar het werkt lichamelijk niet lekker mee. Van mij mag het warm water regenen zodat alles weer lekker schoon gespoeld wordt en ik weer normaal kan kijken. Morgenmiddag zit ik in de fotostudio en eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om. Er zijn geen pollen, geen airco dus kan ik alleen nog maar allergische reacties krijgen van de fotograaf of de modellen. Het laatste zal wel meevallen, ik verkeer morgen in prettig gezelschap. Hopelijk kom ik de studio uit en regent het, ik kijk er nu al naar uit! Wie heeft er ook zo'n last van hooikoorts en wat heb jij voor medicijnen? Zijn hier geen kruiden brouwsels uit grootmoeders tijd voor? Jammer dat Klazien uut Zalk niet even een lijntje met het aardse heeft, had ik haar kunnen vragen wat goed zou helpen tegen al die pollen.

Tot de volgende wonder

2 opmerkingen:

  1. ik kan alléén zeggen....beterschap en ik zal morgen (zondag) eens drie keer rond mijn huis huppelen (op zijn indiaans) en wat onverstaanbaars broebelen zodat het toch mag regenen....wat denk je?
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach Moppie in een huis met vier Hooikoortsachtigen herken ik dit probleem. Ik vind het sneu voor je maar het gaat voorbij. Van mij mag het trouwens ook regenen. Sproei me te pletter hier. Het is hier nu zo vettig klef warm, geen zuchtje wind, alleen maar tropisch. Zelfs een deodouche is nutteloos. Geniet van moederdag!!

    BeantwoordenVerwijderen