zondag 10 juli 2011

Bende in de schuur

Als je bij het lezen van de titel denkt dat ik last heb van een plaatselijke bende, die de buurt onveilig maakt, dan heb je het mis. Ik heb last van overtollige rotzooi waar ik in de loop van de tijd geen plaats in huis meer voor had. Het is een klein schuurtje achter in de tuin en ik weet werkelijk niet meer wat erin staat. Buiten de oude kranten die de knullen hebben gedumt, omdat ze geen zin hadden om deze in de brievenbussen te proppen, staan er dozen vol troep, tuingereedschap, een vrieskist, een werktafel en de meest uitéénlopende opblaaszooi voor als we naar het meer gaan. Het jammeren is dat ik niets meer kan vinden. Ik kan moeilijk de heggenschaar meenemen om op te drijven, die ligt namelijk bovenop de kast die er ook nog staat. Tijd om op te ruimen dus, al ben ik niet van plan om dit alleen onder handen te nemen. Onze jongste zoon heeft de zolder al voor een groot deel leeg geharkt en die troep staat, je raad het al, achterin de tuin. Ja komop jongens, dit kan toch niet! Straks heb ik vakantie en dan ben ik nog drukker aan het werk, kan ik net zo goed blijven werken en geen vakantie nemen. Met grote tegenzin bekijk ik de rommel en besluit ik om een plan van aanpak te maken. Manlief heeft een week later vakantie dan ik heb dus wil ik tempo maken dan moet ik andere hulptroepen gaan regelen. 

Het klinkt dramatischer dan het is, we kunnen dit best in één dag klaren met een potige groep helpers. Als de troep dan is weggebracht kunnen we de tuin gelijk vakantieproef maken. Met krabbertjes wordt het onkruid tussen de tegels weggehaald, het onkruid uit de tuin en dan eindelijk de tegels in het tuingedeelte leggen zodat mijn tuin groter lijkt en er meer plek is voor de scooter van manlief. Dan gaat het schuren en verven beginnen, we hebben de ruimte dus hard nodig. Mijn eettafels en stoelen moeten hoognodig een andere kleur krijgen. Zoonlief gaat na de vakantie de richting bouw breed doen en heeft nu al zin om de boel te schuren. Ik ben gek op schilderen, zie je het bonagezinnetje al staan met gereedschap en kwasten in de tuin? Wij hopen dan ook op zonnig weer zodat we lekker door kunnen gaan.  Nee, wij hoeven ons niet te vervelen deze zomer, als we even geen zin hebben om te klussen gaan we leuke dingen doen. We gaan naar het laatste deel van Harry Potter, we gaan bij mooi weer naar het strand of het meer, dan nog een kofferbak verkoop waarbij de kids samen met papa naar het ford gaan en als laatste gaan de kids nog een dagje naar Drievliet. Ik heb zin in de vakantie, nog één weekje werken en het is zover YEAH!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten