vrijdag 8 juli 2011

Nageltjes in vakantiestemming

Het kon echt niet meer, afgebrokkelde lak op de veel te lange nagels. Die moet ik vanavond toch maar eens even onder handen nemen dacht ik vanmiddag toen ik buiten stond te paffen. Ik stapte uit mijn birkies en zag me een partij eelt, ook dit kan echt niet meer. Slippertjes zijn leuk maar ook regelrechte eelt kwekerijen. De voeten waren helemaal wit uitgeslagen aan de zijkant, ik schaamde me diep. Ik nam een hijs van mijn siggie en bekeek gelijk mijn nagels aan mijn vingers. Mijn god Syl, ga ook eens langs de opticien wat een afgeraffeld zooitje. Ja dames, jullie zijn vanavond echt aan de beurt, ik zal jullie weer eens gaan verwennen straks. Nadat we een pizza naar binnen hadden gewerkt, de boodschappen weer in de kasten staan, was het tijd voor de voetjes. Teiltje uit de schuur, heet water erin en een bruistablet om maar eens mee te beginnen. Wat is dat een genot zeg, dit moet ik gewoon vaker doen. Met mijn staande beroep verslof ik die stampers van mij te vaak, tijd voor een relax uurtje. Het eelt werd eraf geraspt, toen nog even met de masserende borstel onder de voetjes want dat is wel heel erg lekker. Ze voelde echt zo zacht aan, hier hoef ik geen crème meer op te doen. De nageltjes zijn weer geknipt en toen was het tijd voor de laklaag. Zal ik ze wat extra geven, misschien is een Burbery ruitje wel leuk, kon ik mijn witte lak niet vinden. Dan maar een grappig steentje op de nagel, ook die kon ik niet vinden. Volgens mij moet ik de tasjes van mijn dochters eens nader inspecteren! 'Mam, wil je dat ding voor tussen je tenen nog lenen als je je tenen gaat lakken, dat is hartstikke handig!' En zoef, dochterlief ging het voor mamsie halen, de schat. Ik kreeg een knalroze schuimding in mijn handen geduwd die ik tussen mijn tenen moest stoppen. Makkelijker gezegd dan gedaan, wat een &^%*@# ding zeg! Ik heb me een partij lopen worstelen om ze er tussen te krijgen. De kat in bad doen is een eitje vergeleken met dit schuimpie. Na wat enige duw en trekwerk zaten ze tussen de tenen. Dit doet gewoon pijn, wat is dit voor een martelwerktuig! Tijdens het lakken is het wel een handig ding, al was dit het minst prettige van de sessie.

Enfin, toen de voetjes gedaan waren heb ik de vingertjes ook maar gelijk meegenomen. Ik begon rond half negen en om half elf was ik klaar, toch twee uur bezig geweest! Mijn nageltjes en voetjes zijn weer helemaal in de vakantie stemming. Al moet ik nog een weekje werken voordat ik mag genieten van drie vrije weken, mijn handen en voeten zijn er klaar voor! Eén ding weet ik wel, voordat ik weer moet werken doe ik het eens dunnetjes over, dit moet ik gewoon elke 3 weken doen, heerlijk!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten