zaterdag 16 juli 2011

Schoolspullen in de uitverkoop

Elk jaar hetzelfde liedje, de lijst met schoolstuff afwerken voor onze tweeling. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen, voor je het weet grijp je naast de A4 ruitjesschriften en die mogen ze niet missen! Vorig jaar had ik het gevonden, ik haal tegenwoordig alles bij de Action, spotgoedkoop en functioneel. 'Mam, mag ik een TMF agenda?' 'Je kan de boom in, die krengen kosten vijftien eurie en je kijkt er toch nooit in!' Zonder enig plaatje krijgen ze gewoon de agenda van de Action, ik ben geen dief voor mijn eigen knip. Als ze er plaatjes in willen hebben gaan ze die er maar bij zoeken en inplakken. Je kan heel leuk je eigen agenda opleuken, dan ben je in mijn ogen pas origineel, zo'n exemplaar heeft niemand! Zo stond er vandaag een ouder met een heel afwerklijstje in de handen, wat moeten ze aanschaffen voor hun dochter die voor het eerst naar de middelbare school gaat. Mamsie op de penning heeft wat tips gegeven wat ze flink wat euries gaat besparen. Ik ben helemaal Action gek, kan er uren vertoeven. Nou doen we dat ook, de rijen bij de kassa veroorzaakt wel eens wat file en dat interesseert me geen biet. Nog even snel drie pakken ijslolly's meegepakt, laat het zonnetje maar komen!

Als je denkt dat je er dan al bent heb je het mooi mis. Via de school mag je ook nog een ouderbijdrage betalen, die kunnen ze voor het aankomende jaar mooi op hun buik schrijven. Van afgelopen jaar heb ik hem ook niet betaald, het is tenslotte een vrijwillige bijdrage, dan gaat de school mij echt niet vertellen wat ik moet bijdragen. Voor het aankomende jaar dus nix nakkes nada, mamsie is blut. Het kost al veel genoeg, ik betaal me blauw aan al die ongein. Ik mag niet vergeten om de boeken op tijd te bestellen, hopelijk leveren ze nu eens in één keer de juiste boekenpakketten. Het is nog geen jaar goed gegaan, je krijgt de werkboeken niet, er is een boek bekladderd met aantekeningen of hij is zeiknat geweest en niet meer te lezen. Je zou toch denken dat ze de boeken bij innamen nakijken op mankementen? Sanne had vorig jaar een boek waarin echt alle aantekeningen stonden, mamsie weer aan de bel getrokken, stel dat ik dat boek bij inlevering als schadevergoeding moet gaan betalen. Nee, het werkt allemaal niet zo lekker als dat het in theorie eigenlijk moet lopen. Alles dubbel checken voordat het spul uberhaubt naar school kan. De vakantie is nog maar twee weken oud, dan hoop je even klaar te zijn met school. Wie dat denkt heeft het mooi mis, mamsie heeft het er maar druk mee en de kids... die vieren hun welverdiende vakantie. Tegen de tijd dat ze eindelijk op school zitten heb ik pas vakantie, mag ik hopen!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten