maandag 18 juli 2011

Verbouwen in zestig minuten?

Met verbazing zit ik te kijken naar het programma 'huis verbouwen in zestig minuten'. Ik snap niet hoe ze het doen, ik ben weken bezig met één slaapkamer en dan inclusief leeghalen en weer vullen he? Natuurlijk heb ik niet zoveel hulp als bij het programma, de tweeling en papa vallen niet onder het kopje Speedy Conzales. Vandaag is officieel mijn vakantie begonnen en in drie weken hoop ik toch wel iets te kunnen doen qua klusjes. Zo is de slaapkamer nog niet helemaal klaar, moeten er wat meubels een ander kleurtje krijgen en wil ik uit alle kieren en gaten de ongewenste troep weg hebben. Het liefst voor één en dertig juli omdat ik dan deze troep een tweede leven gun aan de koopjesjagers die langs mijn kofferbak struinen. Vanmorgen keek ik naar buiten en ik werd niet blij van het weer. Regen, regen en nog eens regen, dat geeft ons geen gelegenheid om buiten de meubels te schuren. Binnen doen is geen optie, zitten mijn ogen gelijk voor twee weken dicht. Vanmorgen gelijk maar eens buienrader bekeken en je raad het al, enkele dagen droog maar zon, die mogen we deze vakantie erbij denken.

Terug kijkend naar het programma, zij zijn dus al over de helft en ik, ik heb alleen nog maar zitten klagen dat de zon niet schijnt. Als optie heb ik dus donderdag gepland om te gaan schuren, het verven moet binnen gebeuren. Als plan het volgende, we plakken plastic op de vloer zodat we geen verfsporen achter laten op de vloer. Dinsdag ga ik mijn slaapkamer eens uitruimen om vervolgens die drie baantjes behang erop te plakken. Ik ben alweer veel te enthousiast, wat zij in het programma in zestig minuten doen kan ik in vijf minuten bedenken maar uitvoeren, daar zal ik wel drie weken voor nodig hebben.

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten