zaterdag 2 juli 2011

Kinderpret in het vakantiepark

Weet je wat ik vroeger zo mooi vond aan de vakantie, het vooruitzicht dat onze kids zich konden gaan vermaken bij het animatieteam, die je in elk bungalowpark wel kon vinden. Het vooruitzicht om onze kleuters daarheen te brengen, zodat wij  ouders vervolgens een boek konden lezen, deed mij al aardig in de vakantie stemming doen toeven. Maar dit bonagezinnetje zou ons gezin niet zijn als dit ander uit ging pakken dan gedacht. Bij aankomst nam ik bij de receptie al vele folders mee zodat we onze uitstapjes konden plannen. Aangekomen in de bungalow rende de twee oudste al door het huisje heen om hun onderkomen voor de komende week te inspecteren. Papsie en mamsie stonden met koffers te jongleren en ondertussen de kinderen in toom te houden. Als volleerde ADHDers stuiterde ze door de ruimte en zie ze dan maar rustig te houden. Wij ouders waren druk bezig om de auto leeg te halen en de kinderen richtte binnen notime een ravage aan in de slaapkamer. 'Ik wil boven slapen,' waarop de ander reageerde 'nee ik mag boven slapen!' Tot één van ons ingreep en probeerde de boel te sussen, om gelijk bij aankomst al vergeleken te worden met de "Tokkies" daar had ik even geen zin in. Nadat alles ingeruimd was gingen we gezamenlijk het park rond om te kunnen zien waar alle schommels, open veldjes en het zwembad waren. Natuurlijk was er een overdekt vermakingsgebouw waar je de kinderen elke dag GRATIS naartoe kon brengen om spelletjes te doen. Jawel, ik hou van animatieteams en we besloten als hoofd van het bonagezin om hier de kids morgen naartoe te brengen.

Bij binnenkomst krioelt het al van de kinderen en eigenlijk wil ik direct omkeren, ik word hier al gek laat staan die twee koters van ons.  Voorzichtig tasten ze de ruimte af, het kan dus wel rustig een zaal binnen gaan. Ik snap dus niet waarom ze gisteren als stuiterballen rond liepen. Enfin, we laten ze even kijken en ze gaan zitten aan een tafeltje. Dat ziet er goed uit, in gedachten ben ik al in mijn boek. We vertellen de kids dat wij even koffie gaan drinken en laten ze alleen bij het animatieteam, nog wel vragend of ze weten welk nummer ons huisje heeft. Eindelijk kregen ook wij de rust die we zo verdiende, al heeft dit niet lang geduurd. Binnen een half uur stonden ze weer voor onze neus.'Mam, het is daar echt niet leuk. We moeten gaan kleuren en daar heb ik echt geen zin in. Zoonlief zegt erachteraan dat hij hutten wilt bouwen, kleuren doe ik wel als het regent. 'Ja maar je kan daar veel meer leuke spelletjes doen, het is toch leuk daar?' Waarop mijn dochter zei; 'Mam het lijkt school wel, we hadden toch vakantie?' Spreek dat wurm maar eens tegen, dat doe je toch niet? We hebben onze zwemkleding maar gepakt en zijn gaan zwemmen. De kids lagen in het water en mamsie... die lag op de zonneweide met een geweldig boek, de vakantie kon eindelijk beginnen!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten