vrijdag 15 juli 2011

Dweilen met de hemelkraan open

Waarschijnlijk is het u allen wel opgevallen dat het de afgelopen twee dagen flink aan het regen en stormen is. Overal over straat zie ik kapotte paraplu's, hou die maar eens omhoog met windkracht 10! Nee dan mijn geweldige stormcoupe, ik heb werkelijk waar drie keer mijn haar moeten föhnen, het hing als sliertjes langs mijn zijdezachte wangen. Tot overmaat van ramp sta ik buiten te paffen in die zeikregen en sta ik te soppen in mijn schoenen en zijn de pijpen van mijn broek in vrij natte staat en dat loopt niet lekker kan ik je vertellen. Gelukkig had ik mijn winterjas aan, het is eigenlijk van de zotte, zelfs mijn capuchon was niet windproof. Kinderen die steeds bellen omdat ze te sacherijnig zijn om elkaar te kunnen pruimen, gek word ik van dit weer! Het hoeft van mij geen dertig graden te zijn hoor, dat is me net weer te heet, maar die regen heb ik nu wel gezien. Vanmiddag, ik stond toevallig weer buiten te roken, hoorde ik een gekraak uit het parkje aan de overkant, bleek er een boom omgevallen te zijn. Niet alleen in het park is er een boom om zeep geholpen, zelfs in mijn eigen tuintje is de boom uit zijn wortelpakhuis gewaaid. Mijn tuin is een chaos, klaar ben ik er mee. Gisteren las ik een facebook bericht dat de regen van ons wel naar Afrika mag gaan, daar zitten ze te springen om een druppel water. Als er een God bestaat, ons verzoek, blaas even wat harder naar het zuiden. Wij wensen de Afrikanen een weekje regen zodat ook daar alles weer lekker nat wordt, wij zijn er klaar mee. Ik ben tot op het bot koud, zit te trillen als een nat rietje en verlang naar mijn bed. Deze dag moeten we maar snel vergeten.

Morgen is mijn laatste werkdag en daarna mag ik dan eindelijk gaan genieten van een welverdiende vakantie. Niet alleen ik ben eraan toe, mijn meiden zijn ook even klaar met al dat haar. Ondanks de regen en storm zat onze schooltoko goed vol, iedereen wil voor de vakantie nog even een snelle vakantiecoupe. Wij hebben ervoor gezorgd dat de 'wetlook' weer een trend gaat worden, lekker makkelijk tijdens de natte vakantie!

Tot de volgende wonder

1 opmerking:

  1. Hopelijk wordt het weer beter en kan je heerlijk genieten van je vakantie want je verdient het!!!

    Dikke warme en zonnige knuffel uit Colombia

    Jagaira

    BeantwoordenVerwijderen