zondag 24 juli 2011

Stormplu

'Mam, waar is de plu, ik kan hem niet vinden en het zeikregent!' 'En jij verwacht dat ik weet waar je die plu gelaten hebt, ik weet het niet schat.' Nadat ik bijna de mascara roller in mijn ogen gestoken heb zoek ik met één werkend oog naar een plu. 'Het heeft volgens mij geen enkele zin om dat ding hoog te houden, voordat je de deur dicht hebt gegooid vliegt dat ding de lucht al in,' waarschuw ik mijn oudste dochter. 'Mam, ik wil gewoon een plu, wedden dat ik hem wel omhoog hou?' Eigenwijs als ze groot is vind ze er één en steekt hem binnen op. 'En bedankt, dat brengt ongeluk, straks regent het weken achter elkaar, owee als dat in mijn vakantie is.' Ik had het kunnen weten, nog voor ze de poort uit is slaat de plu dubbel en zie ik haar trekken en duwen om hem maar niet te verliezen. Die avond kwam ze weer binnen en je raad het al, zonder paraplu. Had ze nou een stormplu dan was ze waarschijnlijk droog over gekomen en met plu thuis gekomen. Als je denkt goedkoop uit te zijn met een plu van de Blokker dan heb je het mis. Ik verslijt er in een jaar wel vijftien en ze belanden allemaal in de prullenbak. Waarom koop ik geen goeie, ééntje die de storm, die meestal met de regen gepaard gaat, wel overleefd. Misschien moet ik er maar eens een stormplu aanschaffen. Mochten mijn lezers dezelfde gedachten hebben, en zo'n stormplu willen aanschaffen, vermeld dan bij je bestelling mijn naam erbij *Silly*, voor jullie een free tip!

We kunnen wel blijven zeuren dat het een natte en koude zomer is maar daar wordt het niet warmer van. We zullen het ermee moeten doen, al beginnen de kids zich al aardig te vervelen. Vanaf morgen is dat verleden tijd, ik heb hun kamers eens bekeken. Voor de atleten onder ons, jullie kunnen je hart ophalen en hun kamer gebruiken als polsstok oefenruimte. Zij hoeven zich morgen niet te vervelen, de vuilniszakken liggen al op de rol klaar. Het is over met het geluier en we gaan de handen eens gebruiken waar we ze voor gekregen hebben, juist we gaan ruimen!

Tot de volgende wonder


Geen opmerkingen:

Een reactie posten