maandag 4 juli 2011

You're cut off

Zit ik net een programma te kijken, totaal niet wetend waar het over gaat. Normaal kan ik redelijk multitasken maar nu moest ik er toch even voor gaan zitten. Tien gruwelijk verwende nesten die tijdens het shoppen te horen krijgen dat de geldkraan wordt dicht gedraaid en terecht! Daar zijn onze Gooische meisjes heilig bij, echt niet normaal! Ze krijgen een tas die ze mogen vullen met spullen die in koffers op de oprit staan, daar past natuurlijk niet alles in. De één begint te graaien om maar zoveel mogelijk in de tas te krijgen, de ander moet setjes vinden die bij elkaar passen. Vervolgens ga je het huis in en daar wacht ze een volgende verrassing. Niets in het huis past bij elkaar, stapelbedden, geen luxe meer en zelf koken. Nou dat gaat wat worden, ze kunnen geen van allen koken! Niemand durft of wil het initiatief nemen, er staan zelfs geen flessen wijn maar pakken chateau migraine, ach als er maar alcohol in zit zeg ik dan maar, troebele geest hebben ze toch al. Dan komt er nog bij dat ze alle tien nog geen minuut gewerkt hebben. Ik zou die mutsen wel eens willen zien bij de burgerking of als kassameisje bij de Appie Heijn, hun geld bestaat uit een stukje plastic. Nu hebben ze een fulltime job als shopper, ik zou er niet aan moeten denken! Dat trekken mijn voeten niet eens! Zouden ze uberhaubt weten hoe een muntje eruit ziet? Er zit er zelfs één tussen die een kind heeft wat wordt verzorgd door de 'maid' ik sta met mijn mond vol tanden en een liter lucht!

Het is te triest voor worden, ze vliegen elkaar nu al in de haren. Ja meiden, nu begint het echte leven pas, ze moeten uit hun comfort zone om erachter te komen hoe het eraan toe gaat in het echte harde leven. Ze zijn niet helemaal van deze wereld en ja, hoe ga je dit overleven? De diva's zijn ineens veranderd in trailer trash girls. Hallo, wordt eens wakker? Om eerlijk te zijn zou ik niet willen zwemmen in het geld, zo af en toe pootje baaien lijkt me lekker, maar dan zonder creditcards...

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten