woensdag 13 juli 2011

Multitasking moi


Ik zal vast niet de enige vrouw zijn die met gemak duizenden dingen tegelijk kan doen. Multitasken doen wij dames als zijnde aangeboren. Zo hoor ik een verhaal aan van mijn jongste dochter, tik ik even snel een krabbeltje naar een collega, hoor ik waar ze het op de tv over hebben en bedenk ik me dat er nog aardappelen moeten worden gehaald willen we vanavond nog iets binnen krijgen. Nee, hier draait multimamsie haar hand niet voor om, het gaat prima! Nou, prima, het gaat ook wel eens mis hoor. Het kan wel eens voorkomen dat ik het boodschappenlijstje naar mijn collega's krabbel, zou ze mijn aardappelen gaan halen denk je? Misschien als ik het heel lief vraag, al zit ik dan nog wel met het probleem avondeten. Als ik 's morgens naar mijn werk ga wil het wel eens voorkomen dat ik me moet haasten. Ik heb dan geen tijd om te eten, laat staan eten maken, mijn ochtendpeukie te roken en te drinken. Ik gris mijn lapjestas van de bank, trek mijn slippertjes aan en ren dan half opgemaakt naar mijn auto. Die mascara doe ik in de auto wel even op mijn wimpers. Snel pak ik een flesje drinken uit de achterbak en scheur met een noodgang naar de bakker. Meestal heb ik geluk en ben ik gelijk aan de beurt. Vervolgens duik ik weer achter het stuur en begin aan een kaasstengel te eten, steek een peuk op, asbak open, slok cola light naar binnen, zuig nog eens aan mijn siggie en ... potver, rook in mijn ogen! Gelukkig heb ik nog geen mascara opgedaan dus de schade valt mee. OEPS, rij ik bijna een prullenbak uit de grond, neem de bocht juist met mijn handen vol en vervolg mijn weg naar mijn werk. De mascara, waar heb ik die ook alweer gelaten. Op de tast probeer ik het fel roze staafje te vinden, hebbes! O nee, dat is de lipgloss en graai weer verder. Gelukkig, het stoplicht staat op rood, kan ik net even... en vervolgens springt deze op groen. Altijd sta je voor het rode stoplicht, nu het uit komt heb je alle stoplichten mee, ken je dat? Op gevoel dan maar en ik steek mijn ogen er bijna uit. Natuurlijk weer een jankoog en de mascara zit ergens onder mijn oksels. Met wat veegwerk probeer ik de schade te herstellen en vind het eigenlijk wel best. Voordat mijn siggie helemaal is opgerookt in de asbak neem ik nog snel een hijs om hem vervolgens uit te drukken. Ik werp een blik in de spiegel en zie dat mijn lippen nog 'geglost' moeten worden, dat moet lukken en stoot mijn kop tegen het dak van mijn tuut omdat ik over een verkeersdrempel ging. Ik rats met mijn uitlaat over de heuvel, nou dat gaat lekker! De lipgloss zit ergens achter mijn oren en smeer met de achterkant van mijn hand de zooi er weer af. Ik besluit om maar wat te eten om op mijn werk de hele janboel daar bij te werken, dit is geen doen.

Multitasken is niet altijd handig, zeker niet in combinatie met auto rijden en eigenlijk levens gevaarlijk. Ik kan dit beter maar niet meer doen, dan maar onopgemaakt op mijn werk aankomen. Thuis gaat het me veel beter af, ik kan vaak genoeg nog na vertellen waar men het over heeft gehad als ik mijn blogjes schrijf. Zo heeft mijn jongste zoon zijn beklag gedaan omdat zijn zus de vaatwasser niet heeft gedaan, heeft mijn oudste dochter gevraagd of ze mocht zappen en staat manlief de troep op tafel bij elkaar te harken. Ondertussen heb ik een pannenkoek met spek op, er was nog flink wat beslag over van gisteren en dat is zonde om weg te gooien toch? Nu ga ik even in stand rust, lekker onder een hete douch om straks heerlijk te gaan genieten van een welverdiende massage!

Tot de volgende wonder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten